Γιατί το Pilates είναι ιδανικό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Γιατί το Pilates είναι ιδανικό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Η περίοδος της κύησης είναι μια μαγική διαδικασία, μια υπέροχη και αξέχαστη εμπειρία για κάθε γυναίκα!

Μόλις πραγματοποιηθεί η σύλληψη, το γυναικείο σώμα υφίσταται προοδευτικά μεταβολές και προσαρμογές ώστε να ανταποκριθεί σωστά στη δημιουργία και την ανάπτυξη μιας καινούριας ζωής. Η διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι συνήθως 40 εβδομάδες.

Αν είσαι, λοιπόν, έγκυος ή επιδιώκεις να μείνεις, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι οι συναισθηματικές, φυσικές και ορμονολογικές αλλαγές θα είναι τεράστιες. Οποιοδήποτε είδος άσκησης κι αν επιλέξεις κατά τη διάρκεια της κύησης, θα πρέπει να συνυπολογίσεις και τις τρεις αυτές αλλαγές. Είναι όντως η περίοδος που πρέπει η φυσική σου κατάσταση να είναι άριστη. Αυτό θα έχει σημαντικά οφέλη τόσο για εσένα, όσο και για το μωρό σου.

Οι κυριότερες  μεταβολές στον οργανισμό κατά την κύηση είναι οι εξής :

  • Αύξηση του σωματικού βάρους
  • Αύξηση του βασικού μεταβολισμού
  • Αύξηση των απαιτήσεων του καρδιαγγειακού συστήματος
  • Δυσλειτουργίες του πεπτικού συστήματος
  • Αυξημένη διούρηση
  • Σημαντικές μεταβολές του μυοσκελετικού συστήματος
  • Αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος
  • Αύξηση της κατακράτησης υγρών

Συχνό φαινόμενο κατά την εγκυμοσύνη είναι η εμφάνιση οσφυαλγίας, με συχνότητα που φτάνει στo 60-80% των εγκύων. 

Αυτό οφείλεται κυρίως στους εξής παράγοντες :

  • Στις ορμόνες που απελευθερώνονται, με σκοπό την προετοιμασία της λεκάνης για τον τοκετό, οι οποίες προκαλούν χαλάρωση των συνδέσμων και των αρθρώσεων, επηρεάζοντας έτσι την ανατομία της σπονδυλικής στήλης.
  • Στο κέντρο βάρους, το οποίο μετακινείται σταδιακά προς τα εμπρός, καθώς η μήτρα και το έμβρυο μεγαλώνουν, αλλάζοντας τη στάση του σώματος.
  • Στο διαρκώς αυξανόμενο σωματικό βάρος που αναγκάζεται να υποστηρίξει η σπονδυλική στήλη καθώς η εγκυμοσύνη εξελίσσεται.
  • Στην κακή στάση του σώματος : η υπερβολική ορθοστασία και το συχνό σκύψιμο μπορούν να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν την οσφυαλγία.
  • Στο κάπνισμα και τον τρόπο ζωής.
  • Σε προηγούμενο ιστορικό, πχ. σπονδυλολίσθηση, κήλη του μεσοσπονδύλιου δίσκου (δισκοκήλη), κλπ.

Στατιστικές έρευνες έχουν δείξει πως οι έγκυες που ασκούνται συστηματικά, από 3 έως 5 φορές την εβδομάδα, έχουν μικρότερο μέσο όρο αύξησης του σωματικού τους βάρους, ανακούφιση μέχρι και εξάλειψη των πόνων στη μέση και τη λεκάνη, μικρότερη μέση διάρκεια τοκετού, λιγότερες καισαρικές τομές λόγω αδυναμίας εξέλιξης τοκετού και, σαφώς, μικρότερη διάρκεια παραμονής στο μαιευτήριο μετά τον τοκετό.

Επιβάλλεται, όμως, το πρόγραμμα άσκησής σου να προσαρμόζεται σταδιακά, ανάλογα με τις εβδομάδες της κύησης.

Γιατί το Pilates είναι ιδανικό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;;

Αυτό που χρειάζεσαι είναι μία μέθοδος προπόνησης η οποία θα σε προετοιμάσει τόσο για τον τοκετό, όσο όμως και για τη μητρότητα!

Η μέθοδος Pilates λοιπόν:

  • Εξασφαλίζει τα συστήματα του σώματος – κυκλοφορικό, λεμφικό, αναπνευστικό, πεπτικό – όλα λειτουργούν αποτελεσματικά, ούτως ώστε τόσο εσύ, όσο και το μωρό σου που αναπτύσσεται, να είστε υγιείς.
  • Σε βοηθά να έχεις μία άνετη και χωρίς πόνους εγκυμοσύνη.
  • Σε μαθαίνει να χαλαρώνεις, κάτι το οποίο θα αποδειχθεί ανεκτίμητο τόσο καθόλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σου, όσο και κατά τη διάρκεια της γέννας αλλά και της φροντίδας του νεογνού.
  • Σου δίνει την ευκαιρία και τα εργαλεία που χρειάζεσαι ώστε να γνωρίσεις το σώμα σου και να κατανοήσεις τις ανάγκες του.
  • Σε προετοιμάζει για τον τοκετό.
  • Τέλος, θα αποτελέσει τον θεμέλιο λίθο ώστε να μπορέσεις να επαναφέρεις το σώμα σου αμέσως μετά τη γέννα.

Γιατί το Pilates είναι ιδανικό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;;

Η μέθοδος ελέγχου του σώματος (Pilates) μπορεί να ανταποκριθεί σε όλες αυτές τις ανάγκες κι σε ακόμη περισσότερα. Το Pilates είναι, κατά κύριο λόγο, μια εκπαιδευτική μέθοδος του νου και του σώματος. Μαθαίνεις να έχεις πλήρη και σωστή επίγνωση των κινήσεων σου. Οι αργές, ελεγχόμενες κινήσεις των ασκήσεων δεν έχουν επιβαρυντικό αντίκτυπο στους συνδέσμους σου, επομένως δεν θα τους καταπονήσουν και είναι απόλυτα ασφαλείς για την έγκυο μητέρα. Το Pilates δίνει έμφαση στην σωστή ευθυγράμμιση και την καλή στάση του σώματος.

Ας ρίξουμε μια ματιά στο άνω μέρος του σώματος : 

Όσο μεγαλώνει και βαραίνει το στήθος σου, υπάρχει αυξημένη ένταση στον αυχένα, τους ώμους και το άνω μέρος της πλάτης σου. Το Pilates σού μαθαίνει πώς να αποσυμφορίζεις την πίεση, πώς να βελτιώνεις τις γνώσεις σου για την σωστή κίνηση του άνω μέρους του σώματός σου και πώς να ενδυναμώνεις τους μυς στο μέσο της πλάτης, κάτι το οποίο θα σε προφυλάξει από το να καταλήξεις με κυρτούς ώμους. Ταυτόχρονα, οι ασκήσεις βοηθούν στην προετοιμασία του άνω μέρους του σώματος για τις απαιτήσεις του θηλασμού και την φροντίδα του βρέφους.

«Το Pilates είναι ένας άριστος τρόπος ενδυνάμωσης των μυών που ευθύνονται για τη σωστή στάση του σώματος μέσω της αυξημένης επίγνωσής του. Κάτι τέτοιο αποδεικνύεται ανεκτίμητο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όταν οι σχετικές αλλαγές στο σώμα μπορεί να οδηγήσουν σε πολυάριθμους πόνους. Η προπόνηση με τη μέθοδο Pilates καθ’όλη τη διάρκεια της κύησης θα σας βοηθήσει όχι μόνο να προπονήσετε τους μυς που υποστηρίζουν και προστατεύουν από τέτοιου είδους προβλήματα, αλλά θα αναπτύξει και δεξιότητες απαραίτητες κατά τη διάρκεια του τοκετού και θα βοηθήσει στην προετοιμασία των απαιτήσεων της μητρότητας.»

Φιλίππα Σάτσουελ, Φυσικοθεραπεύτρια


Από το προσωπικό ιστολόγιο της Αλίκης Ζωγράφου, Yoga & Pilates Certified Instructor στο Power House Project: morethanjustpilates.wordpress.com.


Πείτε τη γνώμη σας

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας
Κλείσιμο

Συμμετοχή

Θα λάβετε ένα e-mail για επιβεβαίωση, αμέσως μετά την αποστολή της δήλωσης σας για συμμετοχή.